ניהול סיכונים
ניהול סיכונים – למה צרכים לעסוק בזה?
קבלת החלטות הנה סוגיה מאתגרת גם בתחום העסקי וגם בפן האישי. ריבוי משימות ותסריטי סיכון מופעים ומתרבים ולרב קשה לנכות צעדים נכונים בעת המשבר ולהגיב בקור רוח ובשקול דעת.
תהליך של ניהול סיכונים נועד לתת פתרונות לבעיות וכשלים.
ניהול סיכונים נכון ועקבי אלול להציל את העסק ואף להפוך רגע משבר להזדמנות ולתרגם סיכונים לסיכויים.
להיות במקום הנכון, בזמן הנכון ועם תכנית פעולה נכונה – עניין של ניהול סיכונים, ולא רק של מזל!
הדרך בה אנחנו בוחרים ללכת לרוב מגדירה את היעדים והתוצאות שאנו נוכל להשיג. יחד עם זאת, לכל מטרה יש מספר דרכים בהן ניתן להשיגה. בעולם האמתי, לא מספיק רק לקבוע נכון את היעדים ולבחור את הדרך, אלה חייבים גם לדעת להתמודד עם אתגרים, משברים ומצבים בלתי צפויים בדרך זו.
ניהול סיכונים – הוא תהליך המאפשר לזהות את הנקודות החלשות ולחשב תסריטים ואיומים בטרם עט. על בסיס הממצאים, נוכל להכין תכנית פעולה (מה שמכונה בשפה מקצועית – BCP) אשר תאפשר לעסק שלך להיות מוכן וארוך במידת הצורך.
כל עסק, כל ארגון וכל התאגדות, חייבים אחת לתקופה לעשות סקר סיכונים ולעדכן תכנית פעולה להתמודדות עם הסיכונים שאופיינו. לאחר משבר של כלכלה עולמית, של תחילת שנות ה-2000, גופים ממשלתיים ועסקים גדולים נדרשו כל שנה להציג דוח ניהול סיכונים לצד דוחות כספיים. ככל שעובר הזמן, כך אנו מזהים שניהול סיכונים הופך להיות משמעותי יותר גם עבור עסקים קטנים, וגם עבור אנשים וחייהם הפרטיים.
מה הכי חשוב בניהול סיכונים?
- למידה והבנה של פעילות העסק והחזון העסקי
- בדיקה ומחקר מעמיק של סיכונים ענפיים
- סדר וארגון קפדני של ממצעים מהשטח
- קביעת סדר עדיפות יעיל ומתוזמן של כל אחד מהסיכונים שזוהה
לאחר עבודת המחקר ואיסוף הנתונים, נגשים לבניית תהליכים מבוססי יכולות ומשאבים העומדים לרשותו של העסק. לקיחה בחשבון מקדם האי וודאות והכנת BCP לכל שלב מהותי בתכנית.
הבנת אופי, חוזקות וחולשות גם של העסק וגם של האנשים העומדים ליישם את התכנית.
ככל שיועץ שבונה לך את התכנית לניהול סיכונים בעל ידע וניסיון בתחום, וככל שיש ביכולתו להפעיל חשיבה "מחוץ לקופסה" למציאת פתרון היצירתי והיעיל ביותר – כך גדל הסיכוי להפוך רגעים של משבר להזדמנויות ולמנף העסק.
מתי כדאי להכין/לעדכן התכנית לניהול סיכונים?
- בתחילת הדרך
- כל שנה או מקסימום 3 שנים (תלוי בגודל סוג העסק)
- לפני קבלת החלטות חשובות.
להתקדם על בטוח – להתקדם עכשיו!
ייעול וניהול עובדים
ייעול וניהול עובדים חלק בלתי נפרד מניהול העסקים הוא העובדים וניהולם. העובדים הם נכס בעל חשיבות גבוהה לכל עסק ולשגשוגו של העסק. בתי עסק רבים
ייעוץ פיננסי ארגוני ליזמים
יש סיבות רבות לאי הצלחה של מיזמים, ובין הסיבות היותר בולטות היא שיקול דעת שגוי מבחינת עלויות, המחרה וסיכונים פיננסיים. ולכן, בהתחלת הדרך, בעיקר ליזמים
עבודה עם לקוחות
עבודה עם לקוחות – מה קורה לנו מאחורי הקלעים? עבודה עם לקוחות, הינה דבר שחלקינו נתקלנו בו בעבר וחלקינו עוד נתקל בעתיד. עבודה עם לקוחות
ליווי יזמים
מה קושי העיקרי של יזם מתחיל? רבים מהיזמים המתחילים לא מצליחים לעבוד בצורה נכונה ויעילה ולהתקדם בתחום העסקים כפי ציפו בתחילת הדרך, למראות שהיוזמה שלהם
תקשורת בין אישית
תקשורת בין אישית תקשורת בין אישית היא צורך טבעי של האדם. אך למרות העובדה שתקשורת בין אישית היא בטבע האדם ישנם אנשים שיודעים איך להתנהל
שיקום והעצמה באמצעות עשיה
משברים וחוסר ודאות – אתם לא לבד רבים מאיתנו חוו או יחוו לפחות פעם אחת במהלך החיים משבר או תקופה קשה שיצריכו מעין ״שיקום״. הדוגמא
להתקדם נכון - להתקדם עכשיו!
צרו קשר
*פגישת אבחון – ללא תשלום