filopsycha

"פילופסיכה" – כלים ויישום הגישה

יישום עקרונות פילופסיכה בעסקים

העולם של היום בנוי על תקשורת ואינטראקציה. אי לכך הוכחות בשינוים שקוראים בענף השיווק – פעם:

כשתעשייה הייתה פחות מפותחת ומרחקי הנסיעה היו גורם משמעותי, לא היו כלים טכנולוגיים

שהתפתחולאחרונה, תחום השיווק בכלל לא היה מפותח.

כולם היו רוכשים מוצר זה או אחר על בסיס יכולת כלכלית והיצע בשוק.

השליטה הייתה לגמרי בידי היצרנים, והם היו מכתיבים ללקוח על איזה כיסא הם ישבו ואיזה שמלה ילבשו.

תוך כדי התפתחות טכנולוגית ונגישות תחבורתית, צרכן קיבל אפשרות בחירה. אם לא היה אוהב את

ההיצע בשוק לוקלי, הוא היה פונה ומביא מיצרן אחר. התופעה תרמה להתפתחות התחרות בין יצרנים, ספקי שירותים וכתוצאה מכך גדל הצורך בשיווק ופרסום.

ככל שנכנסו יותר שחקנים לתחום, כך עלתה הרמה ומורכבות המסרים וצורות העברתם. קופירייטרים,

מעצבים, פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים, עמלו רבות כדי לצור פרסומת יותר בולטת, יותר מרגשת ויותר מפעילה ונחרטת בזיכרון הצרכן.

בעשור אחרון, התפתחות נוספת בענף התקשורת וסלולר, נגישות של אינטרנט ומדיה חברתית, הקפיצו

את עולם השיווק ופרסום למדרגה חדשה – צרכנים קיבלו אפשרות לשוחח אחד עם השני ולהמליץ או לא

להמליץ על עסקים. כל אחד קיבל אפשרות לבדוק האם בית העסק שרציתי לרכוש ממנו, עומד בהשקפות

העולם שלי, האם שימוש במוצרים של ייצרן זה או אחר, ממתגים אותי בצורה חיובית בעיני החברה?

כל אלו, גרמו להתפתחות של תחום חדש ושולט היום בענף השיווק – "סטורי טלינג" –

הסיפור שבית העסק מספר הוא זה שמוכר. אנחנו כצרכנים לרוב בוחרים ממי לרכוש, על בסיס תחושות

וערכים אישים שבית העסק מפגין, וליו דווקא על בסיס איכות המוצר או מחירו, או לא על בסיס זה בלבד.

במיוחד כאשר אנו מדברים על מוצרים או שירותים שנכנסים תחת קטגוריה של מעורבות גבוהה.

התהליכים של הגברת מודעות לערכים והשקפות עולם, התאמתם בין צרכן לבית עסק, מעלים את

הסוגיה של "מצפן הנפשי" למרכז הדיונים, והיא זו שמשפיע על קבלת החלטות רכישה וסגירת עסקאות.

כלים של פילופסיכה להצלחה במכירות

באמצעות כלים ועל בסיס גישת "פילופסיכה" אנו יכולים לבנות תהליכי עבודה עם לקוחות, קולגות

ושותפים עסקיים בצורה יעילה יותר ומותאמת לרוחות השוק ושינויים בהתנהגות האנשים בני זמנינו.

כל מוצר או שרות שדורש מצרכן מעורבות רגשית או שכלית גבוהה, עובר את הסינון של המשפך

השיווקי ומגיע לשלב סינון נוסף "נטייה נפשית". בשפה פשוטה, ברגע שצרכן נמשך והתעניין במוצר

מסוים, בעקבות מסרים שיווקיים ופרסום, הוא המשיך את הדרך ועבר מסנן שיווקי. השלב הקריטי עבור

בית העסק – שלב העסקה. סטטיסטית, רב בתי עסק מדווחים על הצלחת סגירת עסקאות בין 20-80 אחוזים.

במה זה תלוי? על מה נופלים? על יכולת של "מוכר" לגרום ל"לקוח" להרגיש שייכות וחיבור למוצר או

שרות המוצע ע"י אותו בית העסק הספציפי.

יכולת "לקרוא" בן אדם ולהתאים שיחה באופן מדיוק פר לקוח, היא יכולת בגדר הכישרון.

ישנם אנשים שנולדו עם היכולת ואנו נוהגים להגדירם כ"בעלי יכולת למכור שלג לאסקימוסים".

לרובינו אין את הכישרון המולד ואנו נאלצים ללמוד ולרכוש כלים שיעזרו לנו להתגבר על הפער.

באמצעות כלים ושיטות של פילופסיכה, נוכל לפתח בתוכנו כוחות ולהמציא על בסיסם מהלכים

שיעזרו בהשגת המטרה.

פילופסיכה כלים ויישום
פילופסיכה כלים ויישום

כלים של פילופסיכה למוטיבציה של עובדים

כולנו מכרים את האמירה "עובד מרוצה – עסק מרוויח". מוטיבציה ושביעות רצונם של עובדים הינם גורמים

חשובים להצלחת העסק. מחקרם רבים עוסקים בנושאים הללו.

אנחנו רגילים לחשוב במונחים של רווחת העובד, תנאי עובד, שימור עובד, הכשרת העובד ושחיקת העובד.

יועצים ארגונים ופסיכולוגים תעסוקתיים ממליצים למעסיקים לעודד את העובדים באמצעות בונוסים,

שיפור אווירה במקום העבודה וצ'ופרים אחרים.

מתוך מחקרים אחרונים, אחד הכלים שעוזרים בהעלאת המוטיבציה לעובדים, בכל הרמות עובדים

זותרים עד לתפקידים בכירים ביותר – הוא משוב שמעבירים אחד לשנה.

המשוב מאפשר לעובד להביע לא רק את הדברים המקצועיים אלה גם את הצרכים האישיים. ולמנהל/בעל

העסק זה פותח אפשרות לא רק לבקר ולמשב את עבודתו אלה גם להביע תמיכה, אמפטיה והבנה.

אחת הסיבות שפעולה כגון משוב נותן את התוצאה הרצויה היא בכך שכל אדם במודע או תת מודע, רוצה

להרגיש את עצמו שייך, אהוב, חשוב או במלים פשוטות: שלמשהו אכפת ממנו. כדי שהמשוב ייתן את

התוצאות הרצויות עלינו להשקיע מאמץ בלהכיר את העובד, ללמוד לא רק על עבודתו כדי להתייחס אליו

ברמה המקצועית, אלא גם לקבל ולאסוף מידע על חיו הפרטיים ובכך לתת לו תחושה טובה יותר ויחס אישי יותר , להראות לעובד שאכפת לנו ממנו.

באמצעות כלים ושיטות שפילופסיכה נותנת, אפשר לייעל את התהליך ובכך להשיג תוצאות רצויות בצורה טובה יותר ולקבע אותן לאורך זמן.

פילופסיכה ברמה האישית

כלים ויישום הגישה בחיים פרטיים

כל אחד מאתנו, הוא בעל מספר תפקידים חברתיים: בעבודה, במשפחה, בין חברים, כשכנים וכאזרחים.

כל תפקיד דורש גם משחק לפי כללים באותו "מגרש" וגם מציב מולנו אפשרויות שונות לקידום המטרות שאנו מחלטים להשיג.

תקשורת זוגית, מקצועית, קולגיאלית, חברית, הורית, משפחתית ואחרות – ממלאות את החיים ומשפיעות

על תפיסת ה"אני העצמי". ככל שאדם מצליח לבנות את היחסים הבין אישיים מוצלחים ומובילים להשגת

מטרותיו, כך הוא מגדיר את עצמו כמוצלח וכך גם בטחון הפנימי גובר.

כולנו יודעים, שהצלחה, כמו כישלון, הינן תופעות "מדבקות" והחוויה מהם ממלאת אותנו לתקופה מסוימת

באנרגיה חיובית או שלילית בהתאם. שרשרת אירועים הבאים, מושפעת מהאנרגיה הזאת, ויש מצבים בהם

תקופה ארוכה אנו ממשיכים "להנות" לטובה או לרעה מתגובת השרשרת. בשפה פשוטה, אנו מגדירים את

התופעה בציטוט מפורסם: "החיים הם כמו זברה, פס לבן, פס שחור".

באמצעות כלים שפותחו מתוך הגישה "פילופסיכה", אנחנו יכולים לייעל את התקשורת שלנו עם העולם

ולשפר את ההישגים בכל אחד מהתפקידים אותם החלטנו לקבל במהלך החיים.

להתקדם נכון - להתקדם עכשיו!
צרו קשר

*פגישת אבחון – ללא תשלום