ייעוץ ארגוני – מה הוא?
ייעוץ ארגוני מתמקד בארגון- בתהליכים, ביחסים ותקשורת בין העובדים, בתרבות ארגונית וכו'.
ארגונים הם אורגניזמים, בעלי מאפיין דינמי ומגיבים לסביבה. הם מתחדשים, משתכללים, וניצבים נוכח אתגרים חדשים כל הזמן. לאור זאת, יועץ ארגוני הוא כלי לסייע לארגונים ולמנהלים בעבודתם באמצעות שימוש בידע ובכלי ייעוץ במסגרת משימות ארגוניות מגוונות: ניהול, הנחיה, תכנון, בקרה, ועוד.
מרכיבי עבודה של יעוץ ארגוני:
בהגעתו של יועץ ארגוני לזירת העבודה, עליו לבצע כמה משימות:
– לאבחן ולאפיין את הארגון – מצב נתון
– להכין דוח אובייקטיבי עם מסקנות והצעות לשיפור
– להציג את הדוח להנהלה תוך יישור קו הציפיות וגיבוש אסטרטגיה – מצב הרצוי
-לאחר אישור התכנית, מתחיל היועץ ביישומה, תוך הפעלת התערבויות וכלים מקובלים באולם הניהול.
– לאחר השגת מטרות ויעדי שינוי הראשונים, על היועץ לבצע הערכת מצב ומדידת תוצאות, ולהמשיך בתכנית לאחר התאמות נדרשות – עד להשגת המצב האופטימלי.
מה הופך את הייעוץ הארגוני ליעיל ומקדם?
בנוסף לידע, ניסיון רלוונטי ומקצועיות של היועץ, חשוב גם לבדוק התאמת השינויים המוצעים לעקרונות וגישות המנחות את הארגון.
לא פעם תהליכי ייעוץ אינם מתקדמים או אינם מביאים לתוצאות נדרשות, עקב אי התאמה אישיותית בין "אני מאמין" של היועץ לחזון הארגון.
אחד האתגרים הגדולים של ייעוץ ארגוני בימינו – הוא רבגוניות או "השוני".
השוני מתבטא גם בעובדים, גם במודלים ותהליכי עבודה, וגם במטרות מגוונות של אותו הארגון. אך לא רק, גם הסביבה בה פועלים הארגונים היא סביבה מגוונת, משתנה ללא הרף וכמו שראינו לאחרונה – דורשת מכולם להמשך לפעול ביעילות רבה גם במצבי משבר וחוסר וודאות מוחלטת.
יועץ טוב הוא יועץ שמודע לכל האתגרים, בעל גמישות מחשבתית מותאמת ומנוסה בעבודה עם כלים רבים ומגוונים. המיומנות – לשלוף ידע או כלי רלוונטי בעונה על הצרכים, הינה מיומנות העיקרית שמעלה את הייעוץ לרמה של "יעיל ומקדם".
אנו, בפיינשטיין י. פתרונות, רואים תפקיד היועץ כאחד התפקידים המשמעותיים בחיי הארגונים.
מנהל טוב הוא לא זה שיודע הכול ועושה הכול בעצמו, אלה זה שיודע להרגיש בזמן צורך להתייעץ ולבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר!
אצלנו הייעוץ ניתן במספר תחומים. להלן התחומים העיקריים:
- שיפור התדמית והסמכות הניהולית
- ניהול משימות וארגון זמן
- תקשורת בין אישית בארגון – תרבות ארגונית
- חוסן אנושי ומניעת שחיקת העובדים
- גיבוש ופיתוח חזון/עקרונות/מטרת על של הארגון
- מוטיבציה לעבודה יעילה ויזמות בקרב העובדים
- הורדת התנגדויות וחסמים לקראת התחדשות ארגונית
החברה שלנו פועלת מתוך אמונה שלכל ענף ולכל סוגיה עסקית יש את הצרכים ומאפיינים הייחודים להם.
בפנייתכם לקבלת ייעוץ ולאחר אבחון ומיפוי צרכים, אנו נתאים לכם את היועץ המומחה מתוך המאגר המקצועי שלנו, שנבנה ונבחר בקפדנות.
תקשורת בין אישית
תקשורת בין אישית תקשורת בין אישית היא צורך טבעי של האדם. אך למרות העובדה שתקשורת בין אישית היא בטבע האדם ישנם אנשים שיודעים איך להתנהל
ייעול וניהול עובדים
ייעול וניהול עובדים חלק בלתי נפרד מניהול העסקים הוא העובדים וניהולם. העובדים הם נכס בעל חשיבות גבוהה לכל עסק ולשגשוגו של העסק. בתי עסק רבים
עבודה עם לקוחות
עבודה עם לקוחות – מה קורה לנו מאחורי הקלעים? עבודה עם לקוחות, הינה דבר שחלקינו נתקלנו בו בעבר וחלקינו עוד נתקל בעתיד. עבודה עם לקוחות
בדיקת היתכנות עסקית
בדיקת היתכנות עסקית – למה ומתי? כל שנה עסקים רבים קורסים בעקבות בדיקת היתכנות עסקית שגויה, הגוררת בתוכה טעויות ובעיות בעסק. אצל מרבית מאותם העסקים
האדם כמכלול
(מילות מפתח גוף,נפש) האדם כמכלול – גוף ונפש האדם הוא חלק בלתי נפרד מהשלם, מהטבע, כמו מעין פאזל שמרכיב את היקום. באותה צורה ניתן להסתכל על
שיקום והעצמה באמצעות עשיה
משברים וחוסר ודאות – אתם לא לבד רבים מאיתנו חוו או יחוו לפחות פעם אחת במהלך החיים משבר או תקופה קשה שיצריכו מעין ״שיקום״. הדוגמא
להתקדם נכון - להתקדם עכשיו!
צרו קשר
*פגישת אבחון – ללא תשלום