ייעול וניהול עובדים

ייעול וניהול עובדים

חלק בלתי נפרד מניהול העסקים הוא העובדים וניהולם. העובדים הם נכס בעל חשיבות

גבוהה לכל עסק ולשגשוגו של העסק. בתי עסק רבים נתקלים בבעיות שונות בניהול

העסק בשל ניהול לקוי של צוות העובדים, לכן לפעמים הבעיה היא לא בהכרח אצל

העובדים עצמם אלא בניהול צוות העובדים של המנהל או בעל העסק.

ניהול עובדים נכון ומדויק יעזור להפיק את המיטב מהעובדים ויעודד את התקשורת בין העובד למנהל וייתן מוטיבציה לעובדים.

אתגרים עיקריים בדרך לייעול וניהול עובדים

בין הדברים היותר חשובים בניהול נכון של צוות העובדים הוא הצוות גבולות וגיוסם של

העובדים לעמידה ביעדים. נכון, יש שלל סיבות מוצדקות שלפי החוק רשמי או ברמה

אנושית מאשרות לעובד להעדר לזמן מסוים, לא לעמוד ביעדים, לבצע משימות חלקית

או להיות "עובד סביר" בלבד. אך הבעיה מתחילה עם אי עמידה בדרישות המנהל

בדברים קטנים, בחריגות מינוריות ודווקא אותם חשוב מאוד לצמצם. לפעמים העובדים

לא רואים את התמונה המלאה וחושבים כי אם יחסירו פעם או לא יעמדו ביעדים לפעמים

לא יקרה כלום, לכן חשוב להסביר לעובדים כי כל אחד מהווה חלק מהשלם, כמו בפאזל.

הצגת התמונה המלאה לעובדים, שיתופם בתהליכים וקבלת החלטות גלובליים יותר,

יכולים לעזור למגר את התופעה של אי עמידה בציפיות של המנהל מהם, מכיוון שטבע

האדם לראות את עצמנו כחלק ממעגל חברתי מסוים ולהרגיש אחריות ומחויבות, ואצל עובדים רבים זה אכן יכול לעורר רגש זה.

טיפים לייעול וניהול – פשוט אבל חיוני!

לצורך ייעול העבודה חשוב לשמור על סדר בין המשימות של העובדים ולנהל נכון את

הזמנים. על כל עובד לדעת מה הן המשימות אשר אותן הוא צריך לבצע בהתאם

לזמנים. אפשר להעזר בטכנולוגיה ולהשתמש במערכת ממוחשבת לצורך ניהול

המשימות של כל עובד ולארגן נכון את הזמנים והיעדים הנתונים לכל משימה.

בהתאם לכך יש לזכור להציב לעובדים יעדים ברי השגה ולתת לעובדים לעשות את

עבודתם ללא התערבות לא הכרחית מצד המנהל.

התעניינות בשלומם של העובדים גם כן חשובה, בעיקר לאלו שנשארים קצת מאחור

וצריכים יותר מוטיבציה ויחס. אך עם זאת אין לשכוח מהעובדים היותר מתמידים,

אלו שעומדים בדרישות בצורה טובה יותר.

במקרים רבות העדר תקשורת בין צוות העובדים למנהל משפיע לרעה ומקשה על

ניהול העסק. מתן יחס אישי, הקשבה ותקשורת שלא רק מטעמי העבודה חשובה

להתנהלות העובדים, ואף מעלה את ההערכה כלפי המנהל אצל העובדים.

העובדים גם הם מהווים חלק חשוב מהעסק לכן אפשר לתת גם להם להביע רעיונות

ודעות כלפי דברים הקשורים לעסק. העובדים באים ממקומות שונים וכל אחד רואה

בצורה שונה דברים שלפעמים ההנהלה לא רואה. הקשבה והתייחסות לדעותיהם של

העובדים מצד המנהל יעלו את המוטיבציה של העובדים ויגבירו אצלם את התחושה שהם אכן חלק מהחברה.

עם כמה שחשוב להקשיב לעובדים ולמה שיש להם להציע, או להגיד באופן כללי,

חשוב גם לדעת לומר לא. צריך לדעת לא להיות נחמדים מידי ולזכור שלא צריך

להענות לכל דבר בחיוב ועל העובד להבין את התשובה.

לסיכום, התנהלות צוות העובדים תלויה הרבה במנהל העסק והיחס והגישה שלו כלפי

העובדים. עובדים שירגישו שהם בסביבה טובה וכי מעריכים אותם יהיו יותר יעילים

ובאופן טבעי ירצו לתרום יותר ולהשקיע יותר בעבודתם.

פיינשטיין

תקשורת בין אישית

תקשורת בין אישית תקשורת בין אישית היא צורך טבעי של האדם. אך למרות העובדה שתקשורת בין אישית  היא בטבע האדם ישנם אנשים שיודעים איך להתנהל

קרא עוד »

ליווי יזמים

מה קושי העיקרי של יזם מתחיל? רבים מהיזמים המתחילים לא מצליחים לעבוד בצורה נכונה ויעילה ולהתקדם בתחום  העסקים כפי ציפו בתחילת הדרך, למראות שהיוזמה שלהם

קרא עוד »

בדיקת היתכנות עסקית

בדיקת היתכנות עסקית – למה ומתי? כל שנה עסקים רבים קורסים בעקבות בדיקת היתכנות עסקית שגויה, הגוררת בתוכה  טעויות ובעיות בעסק. אצל מרבית מאותם העסקים

קרא עוד »

עבודה עם לקוחות

עבודה עם לקוחות – מה קורה לנו מאחורי הקלעים? עבודה עם לקוחות, הינה דבר שחלקינו נתקלנו בו בעבר וחלקינו עוד נתקל בעתיד.  עבודה עם לקוחות

קרא עוד »

האדם כמכלול

(מילות מפתח גוף,נפש) האדם כמכלול – גוף ונפש האדם הוא חלק בלתי נפרד מהשלם, מהטבע, כמו מעין פאזל שמרכיב את היקום. באותה צורה ניתן להסתכל על

קרא עוד »

להתקדם נכון - להתקדם עכשיו!
צרו קשר

*פגישת אבחון – ללא תשלום